سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنظیم قرارداد و دادخواست همراه لایحه

تنظیم قرارداد

 

در بیان مهم بودن تنظیم قرارداد در روابط کاری و تجاری افراد ، همین کفایت می کند که امروزه صدهها پرونده قضایی در مملکت در نتیجه فقدان یا تنظیم غیر تخصصی قرارداد مطرح است که تاوان آن هم چیزی جز ماهها و سالها اتلاف وقت در دادگستری و پرداخت هزینه های کلان نوجود دارد. این هزینه ها افزون بر خسارت معنوی و روانی است که به شخص وارد می شود و قابل ارزیابی به پول نیست.


لازم به ذکر است ؛ هدف از” تنظیم قرارداد “، قراردادی نیست که مردم عامه با دادهها غیر حقوقی خود آماده می کنند و یا نمونه قرارداد از اینترنت کپی می کنند ، بلکه منظور یک متن تخصصی است که وکیل یا حقوقدانی که دادهها خود را به روز می کند و از رویه قضائی اینگونه آگاه وجود دارد با منظر قانون آمره و تکمیلی و قصد و مقصود دوجانب قرارداد ، رویه دادسرا ها و ارتباط کاری معین آنها تنظیم می نماید و در آن نکات حقوقی تنظیم قراردادها پیش روگیری شده است.

مزیت اینگونه قراردادی ، تضمین بی هراسی حقوقی برای دوجانب قرارداد است که به طور خلاصه به آنها عقیده می کنیم :

1-پیشگیری از دعوا

اولین ترجیح یک قرارداد حرفه ای ،جلوگیری از دعوا و اختلاف بین دوجانب است. وقتی تعهدات طرف مقابل نامفهوم نباشد و مطابق ضابطه از تضمین اجرای لازم برخوردار باشد ، تخلف از تعهدات بسیار کمتر اتفاق می افتد و اگر هم اختلافی تشکیل شده باشد بدلیل در دست داشتن بیشترین برگهای برنده ، طرف مقابل به مصالحه و سازش روی می آورد و واگذار به دادگستری که مستلزم صرف وقت و هزینه وجود دارد کمتر لازم می گردد.

 2-خودداری از باخت در دعوا

برای مثال اگه به هر دلیل، مشکلات قراردادی به دادگستری برسد و دعاوی قضایی طرح شود ، به همراه داشتن یک قرارداد حرفه ای و جامع، درصد بالایی برد برای شما وجود دارد .

اگر شخص شاکی بهترین وکیل ایران را هم بگیرد، بازهم قانون حقوقی قرارداد شما که توسط وکیل تنظیم قرارداد نوشته شده است حرف اول رو میزند .

3-خودداری از طولانی شدن دعوا

زمانیکه قرارداد شما واضح ، شفاف و قانونی باشد، معمولاً نیاز به کارشناس ، ناظر ، ادای سوگند ، تحقیقات محلی و استعلام از این اداره و آن اداره کمتر می شود و از طولانی شدن پرونده خودداری می گردد و دستور سریعتر صادر می شود. در این فرم سرعت دادرسی اینگونه شما را زودتر به حق تان می رساند.

4-خودداری از اختلاف نظرهای قضایی

قرارداد حرفه ای که با دقت بالا نوشته شده است باعث می شود تفسیرهای متفاوت از قرارداد به دستکم برسد و شما از اختلاف نظرها و اختلاف افکار قضایی در امان بمانید.

حتما شنیده اید که یک زمینه دادسرا فلان عقیده را دارد و زمینه دیگر همان دادسرا در عین همان مسئله ، عقیده کاملاً متفاوت و تا اینکه برعکس دارد . لذا داشتن یک قرارداد تخصصی و جامع تا حد زیادی از این که حق و حقوقتان فدای اختلاف نظرها و سلیقه های قضایی شود ، خودداری می کند.

 5- پیشگیری از صرف هزینه های گزاف برای پرونده

قراردادی که توسط وکیل مجرب به صورت اصولی تنظیم شود باعث می گردد منطق حقوقی خود را در دادسرا پیش برد تا اینکه در مواردی بدون اینکه نیاز به گرفتن وکیل و هزینه های آن داشته باشید در دعوا برنده خواهید شد .

اگرچه استفاده از خدمات وکیل دادگستری در هر دعوایی مورد پیشنهاد است ولی در فرم داشتن قرارداد عالی ، نیاز لازم به استفاده از وکیل نیست و مشاوره حقوقی و تنظیم قرارداد دفاعیه توسط وکیل اینگونه کفایت می کند.

جهت خواندن کامل مقاله می توانید روی لینک " وکیل تنظیم قرارداد | هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل گروه وکلای آریا دادیار " مراجعه کنید.