سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنظیم قرارداد و دادخواست همراه لایحه

روند بررسی به دادخواست استرداد هدایای نامزدی

 

در به خاص طرح کردن دادخواست استرداد هدایای نامزدی توسط وکلای مجرب روند بررسی به این فرم است که هر یک از دو طرف این امکان را دارند که نسبت به طرف مقابل دادخواست خود را طرح نمایند و هدایای خود را مطالبه نمایند.


اما در گام نخست باید حتما سبب و مدارکی که مبنی بر مالکیت و خرید هدایا می باشد را به محکمه عرضه کرده و در ادامه ادله ها و مستنداتی که آن هدیه به طرف مقابل اعطا شده اینگونه می بایست ضمیمه دادخواست نمایند . 

اسناد مورد نیاز جهت استرداد هدایای نامزدی

از جمله اسنادی که برای ثبت دادخواست استرداد هدایای نامزدی توسط وکیل دادگستری مورد نیاز است به صورت زیر است.

1- عرضه فاکتورها و ادله ها موجود بر مالکیت آن اموال

2- اسناد و مستندات اعطای آن هدایا به طرف مقابل که در این موارد شهادت شهود از جمله ادله ها مورد اتکا به حساب می آید.

شایان به بیان است مطرح کردن این دادخواست نظیر دعاوی دیگر نیازمند این است که شخص در سامانه ابلاغ الکترونیک ثنا ثبت نام کند و دادخواست خود را از طریق دفاتر خدمات قضایی ارسال نماید. اما دقت نمایید که با مراجعه به وکیل دادگستری در جهت بررسی مسئله می توان در سرعت بخشیدن روال پرونده و تضمین دادگر حق موثر تاثیر بسزایی گذاشت .

ماهیت حقوقی هدایای نامزدی چه هست؟

اما قانون خاصی تحت این عنوان در ارتباط با هدیه ها بعد از پیوند نکاح ، منظور زمانی که ازدواج رسما ثیت می شود، نیست زیرا به عقیده می رسد تقدیم این نوع هدایا به نوعی از مصادیق پیوند سنتی هبه به شمار می رود. ( هبه نوعی بخشش بدون عوض است) . برای همین در ادامه مطلب به بررسی آیین نامه ضوابط کشور راجع به پیوند دهش می پردازیم تا مسئله هدایای پس از پیوند نکاح اینگونه روشن گردد.

شروط پس گرفتن هدایای دوران نامزدی

اگر هدیه های مورد عقیده توانایی این ویژگی ها باشد، قابلیت شکوائیه برای پس گرفته شدن را دارند یعنی اگر قبل از پیوند نکاح از طرف خانم یا آقا یا مادر یا پدر آن ها ( فرق نمی کند چه کسی هدیه را می دهد ) هدایایی به طرف دیگر داده شده است، همه آنها قابل استرداد هدایای نامزدی نیست.

وصلت منظور به هم خورده و قرار نباشد ازدواج فرم بگیرد. در این فرم هدایایی که هریک از دوجانب به طرف دیگر یا پدر و مادر او داده است قابل مطالبه و پس گرفتن خواهد بود.

اگر خود هدیه موجود باشد امکان استرداد هدایای نامزدی است ولی اگر موجود نباشد و فروخته شده باشد باید پول آن را بدهند. هدایای مصرفی مانند میوه، شیرینی، شکلات، لباس و عطر و دهها چیز دیگر شامل این قانون نمی شود.

جهت خواندن کامل مقاله استرداد هدایا نامزدی اینجا کلیک کنید.