سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنظیم قرارداد و دادخواست همراه لایحه

تنظیم دادخواست مالیاتی

 

وکیل مالیاتی حقوقدانی است که در حل و فصل پرونده های مالیاتی شما می تواند از پیدایی بسیاری از مشکلات مالیاتی و تحمل پرداخت مبالغ سنگین مالیاتی خودداری کند. یک وکیل مالیاتی کارآزموده به سبب مهارت عالی که در رفع مشکلات پرونده های مالیاتی دارد می تواند از اتفاق گرفتاری ها و جرائم بسیار سنگین مالیاتی خودداری کند. 

اشخاص بسیاری از گرفتن وکیل مالیاتی با توجه به قیمت حق‌الوکاله خودداری می‌کنند؛ چرا که ادله ها برخورداری از مشاوره و راهنمایی یک وکیل مالیاتی بر اشخاص بسیاری مبرهن نشده است.


عاقلانه ترین کار آن است که با سپردن کار به یک وکیل کاردان، هزینه‌ها را کاهش داد؛ چرا که یک وکیل مالیاتی عالی با اجرا یک نمایندگی دقیق و اصولی مانع از هدر رفت هزینه‌های بسیاری می‌شود که بر اثر آگاهی از قانون پیش خواهند آمد.

مالیات چه هست؟

بر طبق ضابطه، تعریف مالیات عبارت است از یک پرداخت بلاعوض که وصول آن از سوی حکومت و پرداخت آن از سوی شهروندان واجب است. اشخاص و موسسات گوناگون وظیفه به پرداخت مالیات هستند. مالیات ها به دو فرم مستقیم و غیر مستقیم پرداخت می شوند.

بر اصل ضابطه رسمی وقتی که اشخاص حقوقی به عنوان مودیان حقوقی عمل به ثبت و احداث شرکت ها و موسسات غیر تجاری می‌نمایند وظیفه دارند تکالیفی را در موعد مقرر اجرا دهند و در غیر این فرم مجرم محسوب می شوند.

شما هم اگر خبرت مدیریت یک موسسه یا اداره را داشته باشید و یا تا اینکه در زمینه مالی یک سازمان یا شرکت فعالیت کرده باشید، بی گمان با اشخاصی که با نام وکیل مالیاتی یا مشاور مالیاتی شناخته می شوند آگاه هستید.

افرادی که در زمینه های مالی یک ارگان یا موسسه فعالیت داشته اند و یا پیشینه مدیریتیک شرکت را دارند و یا تا اینکه،یک کسب و کار را اداره کرده اند؛ بی گمان با اشخاصی که با نام مالیاتییا مشاور مالیاتی شناخته می شوند آگاه هستند.

وظیفه یک وکیل مالیاتی چه هست؟

یک وکیل مالیاتی دو وظیفه با اهمیت و برجسته را بر عهده دارد تا با توجه به شناختی که از قانون آیین نامه ها و بخشنامه های مالیاتی دارد بتواند هزینه‌های مالیاتییک سازمان، شخص یا شرکت را با تکیه بر قانون مصوب کاهش دهد.

نخستین وظیفه او «پشتیبانی مالی» و دومین وظیفه او «دادرسی مالیاتی» است.

*یک نکته با اهمیت و کمتر شنیده شده:

چرا به وکیل مالیاتی مشاور مالیاتی اینگونه بیان می‌شود؟

وکیل مالیاتییا به عبارت دیگر مشاور مالیاتی به منظر حقوقی اغلب توانایی درجه نمایندگی نیست، ولی به منظر قانونی می تواند در پرونده های مالیاتی با گرفتن نمایندگی نامه از سوی ارگان دفاع از اظهارنامه مالیاتی را به عهده بگیرد و مامور بررسی به اختلافات مالک مالیاتی شود.

چگونه یک وکیل مالیاتی را میتوانیم استخدام کنیم؟

نوع فعالیت و کسب و کار شما تعیین کننده خدماتی است که یک وکیل مالیاتی می تواند به شما عرضه دهد.

محتمل است در اداره کار یک شرکت نیاز به «یک» مشاور مالیاتی باشد؛ ولی در شرکتی دیگر نیاز باشد که تیمی از وکلای مالیاتی به فرم تمام وقت، حضور داشته باشند و جوانب مالی شرکت و قراردادهای منعقد شده در آنجا را زیر عقیده بگیرند تا سوال ها مالیاتی رفع گردد.

چند نمونه از مهمترین وظیفه مودیان حقوقی و حقیقی را در ادامه مرور می کنیم:

در گام اول یک موردی حقوقی بایست عمل به تشکیل پرونده مالیاتی نماید و کد اقتصادی دریافت کند. اگرچه مودیان حقیقی برعکس مودیان حقوقی وظیفه به اخذ کد اقتصادی نیستند ولی بر آن ها الزام ثبت نام گواهی ارزش افزوده مالیاتی همچنان مقرر است و هر شش ماه یا یک سال بایست آن را تمدید نمایند.

تکمیل اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال مالی، در مدت وقت مصوب بر اصل ضابطه، یکی دیگر از وظیفه مودی حقوقی است؛ شایان به بیان است که بازه زمانی تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال بعد میباشد.

ثبت نام گواهی مالیات بر ارزش افزوده و تمدید آن در ادوار گوناگون یکی دیگر از مهمترین وظیفه مودی حقوقی است. دفاتر شرکت و موسسات غیرتجاری بایست توانایی پلمب ضابطه باشند و تحریر آن بایست مطابق با مبادی اجرا پذیرد.

اگرچه ناگفته نماند که برخی از مودیان حقیقی طبق تعریف و میزان ماده یکم ضابطه تجارت به عنوان تاجر به حساب می آیند و به همین خاطر طبق ماده 6ضابطه تجارت، مجبور به پلمب دفاتر قانونی هستند. اما به غیر از این دسته از اشخاص که بر اصل ضابطه تاجر محسوب می‌شوند دیگر مودیان مالیاتی حقیقی، وظیفه به پلمب حق قانونی دفاتر شان نیستند و از آن معاف می باشند.

اما یک وکیل مالیاتی چه خدماتی را می‌تواند به ما عرضه دهد؟

یک وکیل مالیاتی که توانایی مهارت عالی و مسلط به روند اداری پرونده های مالیاتی باشد با عرضه مشاوره صحیح به ما می تواند کمک شایانی را در حل و فصل پرونده های مالیاتی مان کند.

چرا که ریشه به وجود آمدن بسیاری از مشکلات مالیاتی، بی اطلاعی یا داشتن دادهها ناکافی از قانون مالیاتی و اینگونه آگاه نبودن به رویه و ضوابط مرسوم در ادارات مالیاتی است.

همین فقدان آگاهی کامل با قانون و ضوابط بعضا مسبب به وجود آمدن مشکلات فراوان و مقرر شدن مالیات های بسیار سنگین برای مودیان حقیقی و حقوقی می شود. از سوی دیگر، بسیاری از مودیان حقیقی و حقوقی مالیاتی از مبالغ تعیین شده به عنوان حد مالیات مقرر، شاکی هستند و پرداخت آن مبالغ را اکثر از حد توان شان می دانند. برای پیشگیری از مقرر شدن مالیات های سنگین و اینگونه پیدایی گرفتاری ها و جرایم مالیاتی مشاوره و کمک گرفتن از یک وکیل مالیاتی واجب است.