سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تنظیم قرارداد و دادخواست همراه لایحه

گرفتن مهریه بدون طلاق و با طلاق چه راههایی دارد؟

 

طبق رویه جدید در به خاص مطالبه مهریه، متقاضیان وصول مهریه آغاز بایست به اداره اجرائیات ثبت اسناد مراجعه کنند، زیرا : براساس بند ب ماده 113 ضابطه برنامه ششم افزایش، افرادی که سند رسمی لازم الاجرا از قبیل سند رهن، اجاره رسمی، پیوند نکاح دارند، برای اجرای مفاد سند خود، اول بایست به ادارات ثبت مراجعه کنند و نمی توانند آغاز از طریق دادسرا عمل نمایند .

گرفتن مهریه بدون طلاق امکان دارد؟

با توجه به قانون ما توانایی وصول مهریه بدون طلاق امکان دارد. مهریه حقی است که از زمان خوانده شدن صیغه پیوند بر گردن مرد می باشد و بایست در فرم مطالبه خانم آن را پرداخت کند.

مراحل گرفتن مهریه بدون طلاق

تا مدتی قبل برای مطالبه مهریه خانم یا وکیل ایشان بایست به دادسرا مراجعه می کردند و دادخواستی مبنی بر مطالبه مهریه را تهیه می کردند. در ادامه بایست لیست اموال شوهر و حساب های بانکی آقا را به دادسرا تقدیم می کردند تا بعد از کارشناسی زمینه یا همه ی اموال آقا با توجه به حد مهریه خانم توقیف می شد. در این پروسه دادسرا هزینه های چشم گیری را برای هزینه دادرسی مشخص کرده بود.

اگر در مورد اجرا گذاشتن مهریه و دیگر سوالات حقوقی سوالی دارید می توانید از خدمات حقوقی وب سایت آریا دادیار استفاده نمایید.